Phishing, trolling, flaming, catfishing, fake news, deepfake, happy slapping, grooming, cyberbullying… Ovi engleski pojmovi nisu samo dio digitalnog rječnika, oni predstavljaju realne prijetnje i zamke s kojima se naši učenici susreću svakodnevno u digitalnom svijetu. Upravo zbog te složene digitalne stvarnosti razvijanje kritičkog mišljenja i medijske pismenosti nikada nije bilo važnije.
Naši učenici 8. a i 8. d razreda obilježili su Svjetski tjedan medijske i informacijske pismenosti koji se svake godine od 24. do 31. listopada slavi na globalnoj razini pod pokroviteljstvom UNESCO-a. Ovogodišnja tema bila je Minds over AI – MIL in digital spaces, odnosno Razum ispred UI – MIP u digitalnim prostorima. Tijekom interaktivne nastave Hrvatskoga jezika istaknuta je važnost kritičkog razmišljanja za prevladavanje rastućeg utjecaja umjetne inteligencije (UI) u medijskom prostoru.
Školska knjižničarka Sandra Škarpa održala je radionicu Ne budi naivac kako bi učenike upoznala s opasnostima koje vrebaju na internetu i podučila ih kako se od njih zaštititi.
Profesorica hrvatskoga jezika Mila Pandžić održala je radionicu Deepfake detektivi o aktualnom fenomenu deepfakea – realističnim videozapisima i audiosnimkama kreiranima s pomoću umjetne inteligencije.
Obilježavanjem ovog tjedna naša škola aktivno radi na tome da naši učenici ne budu pasivni primatelji informacija, već kritični, etični i odgovorni korisnici medija. I dalje ćemo u okviru kurikula Hrvatskog jezika nastaviti s opismenjavanjem naših učenika u području medijske pismenosti kako bismo ih pripremili za sigurno i odgovorno snalaženje u digitalnom svijetu budućnosti.