preskoči na sadržaj
Školske vijesti

Svjetski dan čitanja naglas

Krenuli smo s našim najavljenim projektom Godina čitanja 2021. u našoj školi upravo na Svjetski dan čitanja naglas (3. veljače 2021.). Pridružili smo se milijunima širom svijeta i slavili moć čitanja naglas na dan koji se slavi već 12. godinu zaredom, svake prve srijede u veljači. Svjetski dan čitanja naglas stvorila je neprofitna organizacija LitWorld koja se bavi okupljanjem ljudi kroz priče, a to će biti posebice važno ove godine kada su zajedničko iskustvo i povezanost čitanja naglas toliko potrebni u svim našim zajednicama.

Svako dijete bi dnevno trebalo čitati barem 15 minuta naglas. Čitanje naglas djeci pomaže u razvijanju rječnika, ulijeva ljubav prema čitanju, pomaže u stjecanju novih znanja i izgradnji vještine pisanja. Djeca čitajući produbljuju razumijevanje svijeta oko sebe te jačaju emocionalnu inteligenciju. Roditelje je potrebno redovito poticati da čitaju svojoj djeci već od rođenja jer to poboljšava roditeljsku povezanost s djetetom i priprema djecu za jezične vještine slušanja, govorenja, čitanja i pisanja. Upravo su to i posebni trenutci u obitelji koje djeca pamte kako odrastaju. Važno je čitanje odraslih djeci prije stjecanja vještine čitanja ‒ 15 minuta dnevno. U 5 godina to iznosi 27 575 minuta, odnosno 456,25 sati provedenih u čitanju, što čini ogromnu razliku u dječjim životima. Čitanje naglas na nastavi pomaže učenicima da dublje razumiju gradivo i mogu brže objasniti različite teme te uključiti se u razgovore i rasprave.

Mi smo odlučili obilježiti ovaj dan zanimljivom aktivnošću – maratonom čitanja! Na blok satima Hrvatskoga jezika učenici 5. b, 5. d, 7. c i 7. d (s profesoricom Milom Pandžić) oduševljeno su prihvatili ideju i maraton čitanja je krenuo!

Učenici 7. c razreda čitali su naglas „Smogovce“ Hrvoja Hitreca. Uspješno su čitali svoje odabrane ulomke, a ni ne sluteći, maraton čitanja pretvorio se u maraton smijeha. Dogodovštine obitelji Vragec izmjenjivale su se iz trenutka u trenutak. Mnogi su se uživjeli u odabrane dijaloge pa su učionicu ispunili Dragec, Pero, Mazalo, Cobra, Štefek, Buco... Svi su učenici sa zadovoljstvom rekli da što prije očekuju novi maraton čitanja. U 7. d razredu čitalo se djelo „Divlji konj“ Božidara Prosenjaka. Ulomci su bili ozbiljniji, ali učenici su suvereno čitali i dokazali se vrsni čitači. Učenici 5. b razreda čitali su „Frku u Šćitarjevu“ Tomislava Horvata. Maraton čitanja tekao je glatko i svatko je jedva dočekao svoj trenutak čitanja. U potrazi za blagom, odlučili su čim nam dopuste prilike posjetiti Arheološki park „Andautonija“ u Šćitarjevu. U 5. d razredu učenici su čitali „Mrvice iz dnevnog boravka“ Sanje Pilić. Njih je južina izvukla na školsko igralište i u svom zamišljenom epidemiološkom „amfiteatru“ jedni drugima čitali su naglas na otvorenom te izazvali zanimanje učitelja i učenika u prolazu. Svi su se natjecali da budu što bolji i pokazali su se izvrsnima u interpretativnom čitanju.

Maratonu čitanja pridružili su se i naši prvaši boravkaši. Njima je učiteljica Matea Benešić čitala naglas slikovnice, što i čine svakodnevno, a veselimo se što ćemo upravo s njima krenuti u nove aktivnosti u našem projektu Godina čitanja 2021. u našoj školi.

Bez obzira jeste li dijete ili odrasla osoba, blagodati čitanja naglas su beskrajne! Upravo dok ovo čitate, pronađite neku knjigu i pridružite nam se u čitanju naglas, ne samo na ovaj dan!

 

Mila Pandžić




Pošalji prijatelju Pošalji prijatelju
objavio: Nikolina Bradica Krlin   datum: 18. 2. 2021.

Projekti i programi











Tražilica

Kalendar
« Travanj 2024 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
Prikazani događaji


Brojač posjeta
Ispis statistike od 7. 3. 2012.

Ovaj mjesec: 2717
Ovaj tjedan: 312

Korisni linkovi




preskoči na navigaciju